۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۶

محمد علی آبادی مطرح کرد:

موافقت IOC با افزایش اعضای مجمع کمیته ملی المپیک

موافقت IOC با افزایش اعضای مجمع کمیته ملی المپیک

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به مراحل اصلاح اساسنامه با اخذ تاییدیه اولیه از سوی کمیته بین المللی المپیک گفت: مسئولان IOC طی مکاتبات صورت گرفته با اضافه شدن 6 عضو جدید در قالب قهرمانان ملی به هر یک از دو گروه اعضای مجمع کمیته ملی المپیک موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی آبادی در آغاز نشست امروز دوشنبه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه جمعه گذشته اساسنامه این کمیته به تایید اولیه IOC رسید اظهار داشت: آن طور که مسئولان IOC در ابتدای مراحل اصلاح اساسنامه اعلام کرده بودند با چارچوب و ضوابط داخلی ما سازگاری نداشت ضمن اینکه وزیر ورزش و جوانان هم با برخی از بخش ها موافق نبودند.

وی با یادآوری اینکه از دیدگاه IOC مجمع کمیته ملی المپیک عبارت است از 26 فدراسیون حاضر در بازی های المپیک خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان این فدراسیون ها به قدری اهمیت دارد که حتی از افزایش حق رای هر یک از آنها به دو رای در مجامع  مختلف صحبت می شود که البته این موضوع هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

علی آبادی ادامه داد: دیگر اعضای مجمع کمیته ملی المپیک نمایندگان غیر المپیکی هستند که تعداد آنها 25 نفر می باشد یعنی مجموع اعضای مجمع کمیته ملی المپیک از نظر IOC 51 نظر بود این در حالی است که با پذیرفتن این موضوع عملاً بسیاری از فدراسیون های ما نقشی در مجمع نداشتند.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: بررسی تعداد اعضای مجمع کمیته ملی المپیک یکی از مواردی بود که باعث شد اساسنامه چندین بار برای تایید شدن به IOC ارسال شود.

وی یادآور شد: در این بین از سوی کمیته ملی المپیک راهکاری مبنی بر اضافه شدن 6 نفر به عنوان قهرمانان ملی به هر یک از دو گروه مجمع کمیت ملی المپیک- نمایندگان المپیکی و نمایندگان غیرالمپیکی- ارایه شد. دبیرکل کمیته ملی المپیک برای تصویب این موضوع رایزنی های زیادی انجام داد و در نهایت IOC در نشست 8 خردادماه با این موضوع موافقت کرد. بر این اساس گروهی که از فدراسیون های المپیکی می شد به 32 نفر ارتقا یافت و گروه دیگر نیز 31 نفره شد.

علی آبادی خاطرنشان کرد: اساسنامه کمیته ملی المپیک در نشست امروز مورد برسی قرار می گیرد و در صورت تایید اعضای مجمع نشست آتی را برای انتخاب اعضای جدید تشکیل خواهیم داد.

 

 

کد خبر 2073209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha